דצמבר 24, 2020 מאת admin 0

כל המיתוסים על תזונה בריאה

כאשר יש כל כך הרבה מידע סביב אכילה בריאה ושאלות כמו מהו מזון בריא, קל ליפול למיתוסים שגויים ולקבל החלטות על סמך מידע לא מבוסס. אז מה נכון ומה פחות? זה מה שחשוב שתדעו

1. המיתוס: תפריט תזונה בריאה לא צריך לכלול פחמימות

בפועל: לא מדויק. פחמימות מספקות לנו אנרגיה, אבל חשוב לקבל אותן ממזון לא מעובד ובריא כמו אגוזים, פירות, ירקות ודגנים מלאים.

2. המיתוס: מוטב שלא לצרוך פירות בגלל הסוכר

בפועל: לא נכון. לצד סוכרים, תמצאו בפירות גם סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון חשובים. מוטב כמובן לצרוך את הפרי כפי שהוא, ולא ללכת על מוצרים בטעמי פירות. 

אכילה בריאה
תזונה בריאה – כל המיתוסים על אוכל בריא.

3. יוגורט וגרנולה מספקים ארוחת בוקר בריאה 

בפועל: לא בהכרח. הבעיה עם השילוב הזה היא שלעתים אנחנו עלולים לבחור ביוגורט בתוספת סוכר או בגרנולה שמשלבים בה גם רכיבים לא בריאים. אכילה בריאה מתחילה בהיכרות עם הרכיבים, ובביצוע בחירות נכונות. העדיפו יוגורט בטעם טבעי ולא בטעמי פירות, והוסיפו אגוזים או שיבולת שועל במקום תערובת הגרנולה המוכנה שמספקים בחנויות.

4. עדיף לאכול ירקות טריים מאשר קפואים

בפועל: תלוי. צריכת ירק טרי היא אכן דבר מומלץ, אבל לעתים הירקות מגיעים אלינו רק אחרי שעברו לא מעט ימים בנסיעה ואחר כך על המדף בסופר. כך שהטריות שלהם מוטלת בספק. ירקות קפואים לעומת זאת, מוקפאים בשלב בו הם נמצאים בשיא טריותם. מסיבה זו, הערכים התזונתיים שלהם גבוהים. מסקנה? תפריט תזונה בריאה צריך לכלול שילוב של שני הסוגים.

5. נשנושים בין הארוחות אסורים

בפועל: טעות. הקפדה על ארוחות קטנות לאורך כל היום הוכחה כמזינה יותר מצריכת מספר ארוחות גדולות. מסיבה זו, אפילו מתכונים לתזונה בריאה מתחלקים לארוחות מלאות ולארוחות ביניים ויש גם תפריטים שמתאימים לאלו שמתאמנים.

6. תפריט תזונה בריאה יבטיח ירידה במשקל

בפועל: טעות. לשאלה מהו מזון בריא יש אמנם תשובות מדויקות, וגם מתכונים לתזונה בריאה יכולים לעזור. עם זאת, התבססות מלאה על תפריט גנרי, שלא מותאם לגיל, לגובה ולקריטריונים אישיים נוספים, עלולה להוביל לחוסרים תזונתיים ולכן מומלץ להשתמש בתוספי מזון.

מהו מזון בריא
בתזונה נכונה לא צריך להיות פחמימות האם זה נכון? בואו לגלות