ספטמבר 30, 2020 מאת admin 0

סוגי מסכות לפנים והתאמתם לסוגי העור

דאגה לבריאות עור הפנים מתחילה עם מסכת פנים מתאימה. אילו סוגי מסכות תוכלי למצוא על המדף ואיך תבחרי את זו שמתאימה לך באמת?

אם בדרך כלל מזג האוויר, שינויים הורמונליים ותפריט לא מאוזן הם האויבים הגדולים של העור שלנו, בחודשים האחרונים מצטרפת אליהם גם המסכה שנועדה להגן עלינו מפני הקורונה. מסכות כאלה הן אכן פתרון מועיל וחשוב, אלא שהלחות, הזיעה והלכלוך שמצטברים על הפנים כתוצאה מהן – מובילים לתופעות לא נעימות כמו פצעונים, אדמומיות, יובש וגירוי. 

האתגרים הללו הופכים את התקופה הנוכחית לרגע המתאים ביותר לשלב מסכה נוספת בשגרת היומיום שלנו. מסכת פנים מחומרים מזינים, איכותיים ומרגיעים, שיעניקו לעור את המנוחה שנחוצה לו וימנעו החמרה של בעיות עוריות קיימות. רגע לפני שאת ניגשת אל חנות הפארם הקרובה, החלטנו לעשות לך סדר כדי למצוא מסכה לפנים שבאמת תעזור לך. אז איך בוחרים וממה נזהרים? 

מסכת פנים
איך לבחור את המסכה המתאימה לפנים?

תחנה ראשונה: זיהוי סוג העור שלך

במטרה לספק מענה למגוון סוגי עור, קיים גם מגוון רחב של מסכות לפנים. כל מסכת פנים היא בעלת מאפיינים משלה, ולפני שתתחילי להתנסות בהן – את חייבת לדעת מה סוג העור שלך. בחירה שגויה תוביל אותך לבזבוז כסף במקרה הטוב, ולהופעת אדמומיות וגירוי במקרה הרע. 

כמה דגשים לגבי סוגי עור – אם העור שלך בדרך כלל מבריק ואת מתקשה להסתיר את הברק הזה, חפשי מסכת פנים שמתאימה לעור שמנוני. עור פנים מחוספס, סדוק או כזה שמופיעה עליו קשקשת, הוא לרוב עור פנים יבש. עור פנים אדמומי הוא בדרך כלל עור רגיש, וקיימות גם מסכות שמיועדות לטפל ספציפית בבעיות עור נפוצות. כך למשל תמצאי מסכה לפנים שמיועדת לטיפול בעור שנוטה לפצעונים. אם את עדיין לא בטוחה לאיזו קטגוריה את שייכת, התייעצי עם רופא עור.

תחנה שנייה: גירויים ורגישויות

לא רק סוגי עור משפיעים על בחירת מסכה לפנים אלא גם רגישות אישית. אם ידוע לך שאת רגישה לרכיבים מסוימים במוצרי טיפוח ואסתטיקה, בדקי היטב את הרשימה שמעטרת את מסכת הפנים שאת מעוניינת בה. גם במקרה הזה, מומלץ לבקש המלצות מאשת מקצוע אם אינך בטוחה.

תחנה שלישית: תכונות ייחודיות של מסכות

אחרי שלמדת קצת על סוגי עור ועל רכיבים במסכות שונות, הגיע הזמן להכיר גם את ה"פיצ'רים" הייחודיים שמחכים לך במכוון מסכות. תוכלי למצוא מסכות שמחדירות לחות לעור, שמנקות אותו, שמקנות מרקם חלק ועוד. אחד מהטרנדים האחרונים בתחום הוא מסכות מתקלפות, שאוטמות את האזור המטופל כדי לשפר את יתרונות החדרת הלחות. כמו שאפשר לנחש משמן, מסכות מתקלפות מוסרות באמצעות פעולת קילוף, שבמקביל גם מסירה תאים מתים ולכלוך. תוכלי למצוא מסכות מתקלפות ומסכות נוספות לפנים ברשתות הפארם, וגם אצל הקוסמטיקאית שלך. בהצלחה!

סוגי מסכות לפנים
טיפים לבחירת המסכה הנכונה ביותר עבורך לפי סוג עור