אוגוסט 17, 2020 מאת admin 0

חומצה היאלרונית או בוטוקס? הכירי את סוגי ההזרקות הקיימות בשוק

החיפוש אחר טיפולים קוסמטיים שיעניקו לנו פנים במראה צעיר ורענן, מביא את רוב המטופלות אל המחשבה על הזרקת בוטוקס או חומצה היאלרונית. למי זה מתאים ומתי כדאי להתחיל?

אי אפשר להתכחש לעובדה שהמרוץ אחר הנעורים הפך למאתגר מתמיד בשנים האחרונות. כולנו רוצות לשמר את המראה שלנו ואף להצעיר אותו, ומחפשות טיפולים שיעניקו לנו פנים במראה צעיר אך טבעי. כמו בכל מקרה של טיפול אסתטי אחר, גם טיפולי פנים שכוללים הזרקות יכולים להשתבש אם הם נעשים בצורה לא מקצועית. ומכיוון שאף אחת מאיתנו לא רוצה להסתובב עם מראה "קפוא" או שינוי דרסטי מדי, איסוף מידע אודות סוג הטיפול והגורם שמבצע אותו הוא הכרחי.

טיפולים קוסמטיים
היאלרונית או בוטוקס? בואי ללמוד מה עדיף

המדריך למזריקה המתחילה: אילו סוגי הזרקות מתאימים לפנים?

לפני שאת קובעת תור לרופא, מומלץ להכיר את הפתרונות השונים הקיימים בשוק. הצערת פנים על ידי הזרקות נעשית כיום באמצעות שתי דרכים עיקריות – בוטוקס או חומצה היאלרונית. הזרקות בוטוקס (בוטולינום טוקסין) מחלישות למעשה את תנועות השריר הרלוונטי, ולכן מקשות על תהליך הקימוט של העור באותו המקום. התוצאה היא הפחתה והחלקה של קמטי הבעה, שמציקים לנשים רבות באזורים כמו המצח או בין הגבות. 

אגב, בוטוקס מתאים לשימוש גם במקרים של פצעי אקנה שיוצרים אצל מטופלות רבות צלקות באזורי הפנים. מכיוון שמדובר בחומר שתורם בהחלקת הפנים, הוא יכול גם לסייע בהחלקה של צלקות שנותרות אחרי פצעי אקנה קשים.

לצד בוטוקס קיימים גם טיפולי חומצה היאלרונית, שפועלים להצערת העור מכיוון אחר – הם לא מחליקים אלא ממלאים קמטים, ועל ידי כך מוסיפים לעור נפח ומראה רענן. רופאים רבים משלבים בין שתי השיטות, כאשר בוטוקס משמש אותם לאזורי פנים כמו מצח, גבות או לצד העיניים, ואילו חומצה היאלרונית עושה את שלה באזורי הלחיים או השפתיים. 

האם מדובר בטיפולים בטוחים?

הסיבה שטיפולים כמו הזרקת בוטוקס או חומצה היאלרונית הפכו לפופולאריים כל כך קשורה לעובדה שניתן לבצע אותם במהירות, שהם כמעט ולא מכאיבים ושההתאוששות מהם קלה ופשוטה, ובנוסף שהעלות שלהם גם נמוכה יותר משל פתרונות ניתוחיים. מצד שני, כמו בכל טיפול אסתטי אחר, חשוב מאוד לבחור בגורם מקצועי, מנוסה ואמין. מצבים של הזרקות יתר עלולים לפגוע במראה הפנים ולהוביל לתוצאות לא רצויות, ואת ממש לא רוצה לקחת את הסיכון הזה.

מתי כדאי להתחיל?

כמו שרבות מאיתנו כבר שמעו, בוטוקס וטיפולי חומצה היאלרונית יעילים יותר ככל שהמצב של המטופלת פשוט יותר. במילים אחרות, ככל שהיא מתחילה מוקדם יותר. במצב בו הקמטים כבר עמוקים יחסית, התוצאות של הטיפולים עשויות להיות פחות יעילות. מסיבה זו, נשים רבות מתחילות הזרקת בוטוקס כבר עם הקמטים הראשונים, ולא ממתינות להגעה לגיל בוגר יותר. 

הזרקות למניעת קמטים
המדריך למזריקה המתחילה- כל מה שרצית לדעת על הזרקות