אוגוסט 6, 2020 מאת admin 0

פצעי אקנה: כך תטפלי בפנייך בצורה הנכונה

למרות שהם נקראים פצעי בגרות, מדובר בפצעים שעלולים להפתיע אותך הרבה אחרי התיכון. איך מתמודדים איתם ולא מובילים להחמרת המצב? אספנו כמה טיפים חשובים

פצעי אקנה הם הפתעה שאף אחת לא מצפה לה, ואפילו אם חשבת שנפטרת מהם יחד עם בחינות הבגרות, ייתכן שהם שבו לבקר דווקא בזמן הכי לא מתאים. למרות שמדובר בבעיה נפוצה, רבים עדיין מתקשים לטפל בהופעת פצעי אקנה ועלולים אפילו להחמיר את הבעיה. כדי לעשות זאת נכון כבר מהפצעון הראשון, אלה הדברים שחשוב להקפיד עליהם:

פצעי אקנה
כך תטפלי בפצעי האקנה בצורה הטובה

1. בחרי היטב את הטיפולים שאת מבצעת

נשים רבות שמקפידות על שגרת טיפוח, מופתעות לפעמים לגלות פצעי אקנה חדשים. הסיבה במצבים כאלה עלולה להיות טיפול פנים שלא מתאים לסוג העור שלך, או אפילו מסיכות פנים ביתיות שמובילות לתוצאה ההפוכה. טרם כל טיפול פנים חדש, בין אם מדובר בטיפול מקצועי או ביתי, קראי המלצות של נשים אחרות בעלות סוג עור דומה ובמידת האפשר נסי אותו על שטח קטן לפני שאת מתחייבת להמשיך.

בנוסף, גם אם מדובר על טיפול פנים שאת אוהבת וגם אם יש לך מסיכות פנים ביתיות שמלוות אותך שנים – אל תגזימי. השימוש המופרז עלול להוביל לסתימת נקבוביות.

2. בחני את התזונה שלך

נשים רבות מכירות התפרצויות של אקנה בתקופות במהלכן הן מזניחות את התפריט, אבל אם את סובלת מבעיות עור – חשוב להקפיד על כך יותר מהרגיל. אכילת מזונות סופר פוד, מזונות על שידועים ביתרונותיהם התזונתיים, היא המלצה שכדאי לך לאמץ. עלים ירוקים כמו מנגולד ותרד או שמן קוקוס, הם בין המזונות שתרצי להוסיף לתפריט.

3. זכרי להחליף מגבות

מגבות הן כר נוח להצטברות חיידקים ולכלוך מהסוג שאת ממש לא רוצה על הפנים. ייעדי מגבת נפרדת לפנים שלך, והחליפי אותה בתדירות גבוהה.

4. אפשרי לעור לנשום

לא רק טיפול פנים עלול להזיק לעור שלך אלא גם מוצרי האיפור. אם את מתאפרת בקביעות ומשתמשת בקרמים או בתכשירים כבדים, ייתכן שהעור שלך מתקשה להתמודד עם האתגר. למרות שאיפור הוא חלק בלתי נפרד משגרת הבוקר של רבות מאיתנו, חשוב לעצור ולאפשר לעור לנשום. את עשויה לגלות שההפסקה הזו היא בדיוק מה שהיית זקוקה לו.

טיפול נכון בצלקות

במקרים של פצעי אקנה קשים או בשל טיפול שגוי, עלולות להיווצר הצטלקויות כאלה ואחרות. במצבים כאלה, הדגש הוא לא בהכרח על ריפוי הצלקות אלא על השטחת האזור ומתן מראה חלק ואחיד. קיימים פתרונות שונים שמנסים להקל על התופעה, כאשר אחד מהם הוא הבוטוקס. טיפול בוטוקס במצח למשל, יכול לטשטש במידה מסוימת צלקת באזור. מכיוון שלא מדובר בהליך ניתוחי, בוטוקס במצח לא יעלים לחלוטין צלקות, אבל עשוי להביא לתוצאה משביעת רצון. 

טיפול פנים ביתי
טיפים לשמירה על עור הפנים נגד אקנה