אוגוסט 6, 2020 מאת admin 0

מתאמנת: מאכלים מומלצים לפני אימון

תזונה נכונה היא פרמטר קריטי בשמירה על הבריאות, וכשמדובר על הארוחה שלפני אימון כושר השאלה היא לא רק מתי אלא גם מה לאכול. אספנו עבורך כמה בחירות משמעותיות

רוב המתאמנים מתייחסים ברצינות לנושא של תזונה נכונה, ועושים הכול כדי ללמוד איך לשמור על תזונה נכונה לאורך היום. אחת מהתחנות העיקריות שלהם היא הרגע שלפני האימון, מתוך ידיעה שמזון מתאים יוביל לתוצאות טובות יותר. אבל כמה זמן לפני כדאי לאכול ובמה בוחרים? כל המידע שחשוב לדעת מחכה לך ממש כאן.

הכיני את גופך לקיץ: על הקשר בין תזונה נכונה וביצועים בחדר הכושר

מזון הוא ה"דלק" שעוזר לנו לעבור את היום, וכשמדובר באימונים בעצימות גבוהה – הוא משפיע על התוצאות. חלק מהמזונות עוזרים לנו מבחינה אנרגטית, ואחרים עלולים להוביל לעייפות וכתוצאה מכך להגדיל את הסיכון לפציעות. הזמן הטוב ביותר לאכול הוא בין שעתיים לארבע שעות לפני היציאה אל חדר הכושר, כדי לא להגיע רעבים אבל גם לא להתאמן על קיבה מלאה. 

תזונה נכונה
כך תשמרי על תזונה נכונה

איך לשמור על תזונה נכונה לפני אימון?

מוכנה לצאת לאימון שכולל הזעה ומאמץ? אם את מעוניינת בארוחה מלאה ויש לך מספיק זמן עד לאימון, תוכלי לבחור במנות שעשירות בפחמימות ולכן מעניקות אנרגיה ותורמות לתהליך שריפת השומנים. תזונה נכונה שמבוססת על ארוחות שכוללות פחמימות, עוזרת לגוף להצטייד בגליקוגן, שמצייד את הגוף באנרגיה למשך כל האימון. 

עוף עם סלט ומנת אורז, בטטה אפויה, סלט פסטה או תבשיל של ירק ותפוחי אדמה, הם כולם רעיונות מעולים שיתנו לך כוח. אם את נערכת לאימון בוקר או שבא לך לנשנש משהו קטן יותר כשעה לפני האימון, בחרי בדגני בוקר עם יוגורט, בפירות יבשים, בשייק פירות טריים (על בסיס סופר פוד למשל) או בפרוסת לחם עם דבש.

מותר לאכול כל מזון שכולל פחמימות?

לא. למרות שפחמימות מגיעים עם יתרונות שניתן ליהנות מהם במהלך אימון, חשוב להימנע מאכילת פחמימות פשוטות לשווא. ממתקים לדוגמה, מכילים סוכר שידוע בעיקר ביכולת ספיגה מהירה ולכן יובילו אותך לאימון שכולל פחות הזעה ויותר עייפות. 

בנוסף, חשוב גם להקפיד על הכמות ועל הזמן שנותר לך עד לאימון. אם את נמצאת זמן קצר לפני האימון (גם שעה נחשבת לזמן קצר יחסית), הימנעי ממזונות שעשירים בשילוב של פחמימות ושומן. מאפים, עוגיות ואוכל מטוגן, הן שלוש דוגמאות שכדאי למחוק מהתפריט ברגע הזה. אפילו סופר פוד שעשירים בשומנים שנחשבים בריאים, כמו למשל אבוקדו, כדאי לשים בינתיים בצד. 

אם את עדיין מתלבטת איך לשמור על תזונה נכונה לפני אימון או אחריו, ולהכין את גופך לקיץ היוועצי עם דיאטנית או תזונאי. תזונה נכונה היא נדבך חשוב בשמירה על הבריאות, ואנשי מקצוע יוכלו לעזור לך בהרכבת תפריט אישי שיעשה את העבודה.

תזונה בריאה
ככה תראי טוב